NAVIGASJON
SOSIAL
KONTAKT e: info@sw.no
Copyright © 2022 Strategy World/Allthegoodies.com
På kort tid registrerte en million studenter fra 195 land seg for Harvards nettkurs da de åpnet opp for dette for noen år siden. Det er like mange som universitetet har utdannet på campus i samtlige år siden etableringen i 1636. Muligheter til å studere hjemmefra, når man vil, gir mange flere mulighet til å skaffe seg kunnskap. Covid-19 har ført til at de som ikke klarte å følge med Harvard i starten, nå er med. Behov for hjemmeundervisning, digitale klasserom, testing og oppfølging via nettet har fått helt nye løsninger da alle ble tvunget til det. “Alle” har måtte tilpasse seg raskt. En bratt læringskurve i første del av pandemien har økt det generelle kunnskapsnivået hos brukerne betraktelig. Verktøy og opplæringsprogrammer (som dette) kan utvikles fra hjemmekontor og ved hjelp av digitale løsninger. Behov for fysiske fasiliteter vil kunne avta både for utdanningsinstitusjoner og produsenter av opplæringsmateriell. I tillegg har nye kanaler som YouTube og til dels Instagram hatt en enorm økning av opplæringsmateriell. På YouTube finner man nå snart en video som gir svar på alt man lurer på. Mange aktører legger ut meget gode undervisnings og opplæringsvideoer om nær sagt alle tema. Dette gir selvfølgelig ikke stemplede papirer på utdannelse, men bidrar til å øke kompetansenivået i befolkningen betraktelig.
Forskning og utdanning står foran total omlegging
TRENDANALYSE Endringer innen forsking og utdanning? Kraftige endringer innen forsking og utdanning fortsetter fremover Moderate endringer innen forskning og utdanning, pandemien flyttet oss langt fremover på kort tid, lever på dette en stund Vurder dette inn i egen virksomhet. Er dette relevant for din virksomhet eller deg som aktør? Hva tror du vil skje og hva håper du vil skje? Hvis det ikke går den veien du ønsker, har virksomheten evt strategiske tiltak som kan settes i verk for å tilpasse seg?
DIGITALISERING
Forskning og utdanning står foran total omlegging
På kort tid registrerte en million studenter fra 195 land seg for Harvards nettkurs da de åpnet opp for dette for noen år siden. Det er like mange som universitetet har utdannet på campus i samtlige år siden etableringen i 1636. Muligheter til å studere hjemmefra, når man vil, gir mange flere mulighet til å skaffe seg kunnskap. Covid-19 har ført til at de som ikke klarte å følge med Harvard i starten, nå er med. Behov for hjemmeundervisning, digitale klasserom, testing og oppfølging via nettet har fått helt nye løsninger da alle ble tvunget til det. “Alle” har måtte tilpasse seg raskt. En bratt læringskurve i første del av pandemien har økt det generelle kunnskapsnivået hos brukerne betraktelig. Verktøy og opplæringsprogrammer (som dette) kan utvikles fra hjemmekontor og ved hjelp av digitale løsninger. Behov for fysiske fasiliteter vil kunne avta både for utdanningsinstitusjoner og produsenter av opplæringsmateriell. I tillegg har nye kanaler som YouTube og til dels Instagram hatt en enorm økning av opplæringsmateriell. På YouTube finner man nå snart en video som gir svar på alt man lurer på. Mange aktører legger ut meget gode undervisnings og opplæringsvideoer om nær sagt alle tema. Dette gir selvfølgelig ikke stemplede papirer på utdannelse, men bidrar til å øke kompetansenivået i befolkningen betraktelig.
TRENDANALYSE Endringer innen forsking og utdanning? Kraftige endringer innen forsking og utdanning fortsetter fremover Moderate endringer innen forskning og utdanning, pandemien flyttet oss langt fremover på kort tid, lever på dette en stund Vurder dette inn i egen virksomhet. Er dette relevant for din virksomhet eller deg som aktør? Hva tror du vil skje og hva håper du vil skje? Hvis det ikke går den veien du ønsker, har virksomheten evt strategiske tiltak som kan settes i verk for å tilpasse seg?